ΤΙ ΜΑΣ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΙ ΓΥΜΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΗΘΙΚΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ;
Στην εποχή της ιστορικής ανάλυσης δια της τακτικής του «ομοφυλόφιλος μέχρι αποδείξεως του εναντίου», πλήθος μεταδιαφωτιστικών μαϊντανών ασχημονούν σε βάρος του εθνικού μας πολιτισμού.
Από τις σύγχρονες τακτικές ιστορικής ανάλυσης, η πλέον εξοργιστική είναι αυτή κατά την οποία οι απλές ενδείξεις περί ομοφυλοφιλίας - οι οποίες ξεχειλώνονται για να υπηρετήσουν το προοδευτικό αφήγημα - υπερκερνούν σε βαρύτητα τις σοβαρές και αδιάσειστες αποδείξεις καταδίκης της ομοφυλοφιλίας στην αρχαιοελληνική κοινωνία.
Απατεώνες ιστορικοί θα υπερτονίσουν στοιχεία που μόνο έπειτα από εννοιολογική διαστρέβλωση θα μπορούσαν να θεωρηθούν αποδείξεις σεξουαλικής ασυδοσίας, ενώ βολικά θα «ξεχάσουν» να λάβουν υπόψιν τους τις αρνητικές απόψεις επιφανών Ελλήνων περί του κιναιδισμού.
Κρίνεται λοιπόν αναγκαίο να επιστρατεύσουμε την κριτική μας σκέψη, μία ικανότητα που το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα μισεί θανάσιμα και ως εκ τούτου φροντίζει να την καταδικάσει σε αδράνεια, έως ότου αυτή χαθεί.
Γνωρίζουμε πως οι αρχαιοελληνικοί αθλητικοί αγώνες ήταν γυμνικοί, γεννώντας έτσι και τον ίδιο τον όρο «γυμναστική». Όποια γυναίκα συνελαμβάνετο να παρακολουθεί τους Ολυμπιακούς αγώνες, τιμωρούταν με θάνατο, συνήθως δια της πτώσης από γκρεμό. Αυτή η τόσο σημαντική λεπτομέρεια αποτελεί το λαογραφικό εκείνο στοιχείο που αποδεικνύει τη στάση των προγόνων μας απέναντι στο γυμνό σώμα και την ερωτική έλξη.
Η αρχαιοελληνική κοινωνία χαρακτηριζόταν από ανυποχώρητο ηθικό συντηρητισμό, ιδίως ως προς την ιδιωτική ζωή, αλλά και δημόσια συμπεριφορά των ελευθέρων (= μη δούλων και όχι «χειραφετημένων») γυναικών. Ο αποκλεισμός τους από τη θέαση γυμνικών αγώνων δηλώνει πως στον νου του νομοθέτη, η γυναίκα θα σκανδαλιζόταν από το γυμνό ανδρικό σώμα. Επομένως, το σημείο αναφοράς της γυναικείας σεξουαλικότητας είναι η έλξη προς το αντίθετο φύλο. Αυτή είναι η αρχαιοελληνική πραγματικότητα.
Η μεταγενέστερη θέσπιση πανελλήνιων γυναικείων αγώνων δρόμου, των «Ηραίων», θα εισάγει μία καινοτόμα αντίθεση προς τους ανδρικούς αγώνες. Οι αθλήτριες αγωνίζονται ντυμένες με έναν ελαφρύ χιτώνα. Μάλιστα, ακόμη και στη Σπάρτη, όπου η εκγύμναση των γυναικών ήταν συνηθισμένη, οι γυναίκες προπονούνταν ντυμένες.
Αντιθέτως, το γυναικείο σώμα θα τον σκανδάλιζε, γι' αυτό και κρυβόταν κάτω από χιτώνες.
Όσο οι διάφοροι ιστορικοί αναθεωρητές με πολιτικές ατζέντες κονταροχτυπιούνται για το ποιός θα στρεβλώσει πιο αριστοτεχνικά τις πηγές, ανακαλύπτοντας κιναίδους εκεί που δεν υπάρχουν, η λαογραφική απάντηση είναι σταθερά διαθέσιμη. Αρκεί μόνο να χρησιμοποιήσουμε την κριτική μας σκέψη.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου